Game, set and match: sporten en veganisme

Veel mensen ervaren positieve verandering in hun lichaam als ze overgaan op een plantaardig dieet: meer energie, lager gewicht en langer uithoudingsvermogen.

Hoe zit het dan met voedingsstoffen bij het sporten?
Het klopt uiteraard dat je genoeg van de verschillende voedingsstoffen binnen moet krijgen, zoals eiwitten, koolhydraten en vetten. Het liefste krijg je deze binnen in een gezonde vorm, zodat je ook nog eens een dosis vitaminen en mineralen binnenkrijgt voor optimaal herstel.

Gevarieerd eten
Zoals je hebt gelezen in de vorige nieuwsbrieven, krijg je meestal genoeg voedingsstoffen binnen als je goed gevarieerd eet. Simpel gezegd: eet genoeg, gevarieerd, lekker en gezond. Mocht je toch nog twijfelen over je eiwitten, kijk dan eens op de website van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme voor inspiratie over eiwitten en calorierijke voeding. In het artikel van vandaag lees je over sporters die topprestaties leveren op een veganistisch dieet!

Wil je toevallig niet alleen de dieren en het milieu steunen, maar ook (wat) gewicht kwijtraken? Of ben je juist bang dat je teveel gewicht kwijtraakt? Morgen lees je hoe je als veganist verantwoord af kunt vallen of gezond aan kunt komen. 
 
Recepten
 
Error: URL (https://veganchallenge.nl/recepten/feed/?vc_start_date=[VC Start Date]&vc_day=26) empty or not valid
 
weekmenu
 
 
 
Blog
 
Vegan Power! Sporten als vegan
“Krijg ik wel voldoende voedingsstoffen binnen wanneer ik (intensief) sport?”. Vraag nummer 1 die we binnenkrijgen van vegan sporters. En logisch ook. Want een goed voedingspatroon is hartstikke belangrijk, vooral als je veel sport. Ilona geeft antwoord op deze vraag.
 
lees meer
 
 
Vegan Topsporters
Zijn er eigenlijk wel vegan topsporters? Jazeker! Steeds meer atleten ontdekken dat een veganistische leefstijl niet alleen goed is voor de dieren en het milieu, maar ook voor je eigen gezondheid en je sportprestaties. Vegan Topsporters Sprinter en verspringer Carl Lewis besloot in 1990 eerst vegetarisch en later veganistisch te gaan eten om zijn gewicht [......]
 
lees meer
 
 
Eetdagboek eiwitrijke voeding, voor een (kracht) sporter
Bang dat je eiwitten te kort komt als je fanatiek sport en vegan bent/wordt? In dit eetdagboek laat Jetske je zien hoe zij aan haar eiwitten kom. Want nee, je hebt als krachtsporter niet per se de eiwitten nodig uit kwark, vlees en ei. Wist je overigens dat in ei heel weinig eiwitten zitten? Wat [......]
 
lees meer
 
 
Groetjes,
Het VeganChallenge Team
Elk jaar doen meer dan 10.000 mensen mee aan de VeganChallenge. Wij informeren hen met ruim 20 vrijwilligers over veganisme en de voordelen voor dierenwelzijn, milieu en gezondheid. De VeganChallenge is een onderdeel van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme. Wil je andere deelnemers spreken, meld je dan aan voor onze facebookgroep of kijk op het forum.
Uitschrijven    |    E-mail archief    |    Bekijk in browser